Willen of echt kunnen

Sociale innovatie, integraal planningsmanagement, strategische flexibilisering en de doelgroepenmix. Het is een selectie van de thema’s die de strategische agenda bepalen op het gebied van de (flexibele) inzet van medewerkers. Voor ons zijn het de thema’s waarin we onze klanten voortdurend adviseren om productiever, flexibeler en kostenefficiënter te worden. Het is tijd voor een nieuwe mindset...

Een nieuwe mindset

 Hoe belangrijk deze onderwerpen ook zijn, toch is dat niet hetgeen wat de komende jaren gaat bepalen welk uitzendbureau gaat zorgen voor het realiseren van uw ambities. Daarvoor wordt een ontwikkeling leidend die steeds nadrukkelijker zichtbaar wordt: de krapte op de arbeidsmarkt. Uit (eigen) arbeidsmarktanalyses en ervaringen verwachten we de komende jaren een tekort aan gekwalificeerde medewerkers die actief zijn in bijvoorbeeld Logistiek & Productie. De markt ontwikkelt zich, ondanks de relatief hoge werkloosheid, van een aanbodmarkt naar een vraagmarkt. De moeilijkheid zit daarbij niet zozeer in het vinden van een beperkt aantal goede mensen, maar vooral in het snel kunnen inzetten van grote aantallen gekwalificeerde medewerkers. Dat vraagt om een compleet andere mindset van flexpartners.

De juiste aantallen...

Het verschil wordt straks namelijk bepaald door het bureau dat de juiste (aantallen) uitzendkrachten op het juiste moment weet te leveren.  Vanzelfsprekend gaat het daarbij om de juiste wervingsstrategie en - middelen, maar veel meer nog om welk bureau alles uit de kast wil trekken om elke dag weer gevraagde aantallen te kunnen leveren. Dat is waar de komende jaren het verschil wordt gemaakt. Dat is het verschil tussen willen en kunnen.

Database: relevant?

De uitdaging zit namelijk niet in de de databases met miljoenen ingeschreven kandidaten die je dagelijks om de oren vliegen. Van waaruit je in potentie kunt leveren. Dat zegt niets over de echte wervingskracht van een flexpartner. De kunst zit in het creëren van een database met kandidaten die 1-op-1 matchen met de vraag van klanten en direct beschikbaar zijn. In Person werft door heel Nederland uitsluitend op de vraagprofielen van onze klanten en toetsten kandidaten continu op relevantie en beschikbaarheid. Bij onze klanten voeden we vanuit de database de flexpools waardoor er altijd een gekwalificeerde pool van 130% van de gemiddelde flexvraag klaar staat. Het is een van de redenen waarom we altijd garanties op levering afgeven. Als je echt wil, kan namelijk alles.

Benieuwd hoe employeer branding & de nieuwe flexibele realiteit ons helpen om bovenstaande bij klanten als Marfo, DHL of PostNL waar te maken? Klik op de links hieronder en ervaar meer In Person.